lørdag 6. november 2010

Dagene flyr!

En kort hilsen fra meg for å vise at jeg fortsatt lever... ;) Uken har vært svært hektisk i nye jobben. Er utroolig mye å gjøre, stress dagen lang og kunder i lange baaner. Men det er gøy! Og de jeg jobber med er såå gromme, og jeg kommer overens med alle. Det er nesten det viktigste spør du meg, at man har hyggelige medarbeidere. Vi er jo tross alt 2-5 samtidig på jobb hver dag, så man må jo klare å jobbe sammen.

Mester grønn har svært fine gensere faktisk som vi får. Har fått to slike gensere, en brun pikè-tskjorte med samme motiver, fleece-jakke og forkle.

Uuh, picasa 4 ever! Uansett, Mester Grønn-logo forann også :)

I morgen er det dåp for min niese Sina. Så i går kveld tok jeg med blomster fra jobben ettersom jeg skal lage en borddekorasjon. Har i tilegg bakt min tradisjonelle gulrotkake som alle ber meg om å lage fordi den er så good ;) Drar inn til Siv i Lillestrøm i dag, og hjelper til med borddekkingen i lokalet der. Men oppi det hele har Gorm blitt syk da, med feber og forkjølelse.... Veldig dårlig tidspunkt for det må jeg si, men håper han blir litt bedre til søndag så han får vært med :)

Får endelig laget en dekorasjon med rooosa blomster!

Gulrotkake:

- 1 pose Toro Gulrotkake for langpanne
- Blander alt, har i en rund form
- Stekes på 180 grader i ca. 1 time
- avkjøl kaka

Fyll:
- 1 pk. temperert naturell kremost
- 100 g temperert meierismør
- 2 ts vaniljesukker
- 1/5 kopp melis
- dryss over raspet gulrøtter
- pynt med feks. sjokoladebokstaver (fra matbutikken)


Her blir det et tynt lag med fyll. Jeg liker mye, så jeg dobler denne oppskriften, og tar nesten alt av det fyllet jeg da har laget. Prøvde å bruke alt en gang også, men det ble aalt for kvalmende...Det er dessuten lurt å bare smake seg frem. Ofte kan det bli smakende for mye smør, så jeg pleier alltid å pøve meg frem og ender opp med enda mer med vaniljesukker og melis enn det som står for å få en bedre smak :)


PS: Grunnen til at jeg velger å bruke rund form til en kake som er beregnet til langpanne, er fordi jeg ønsker en høøy kake. Noe som denne blir! Den blir også svært saftig og god, og holder seg veldig lenge! Verdt å prøve ut =)

God helg folkens!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar