søndag 31. oktober 2010

Min helg :)

Så var plutselig helgen over... Fredag droppet jeg som sagt å gå ut, men fikk besøk av søte Katrine på kvelden. Såå koselig! Var to mnd siden sist, så hadde mye å prate om! Vi spiste godis, popcorn og tittet på tvn. Deretter dro vi på en spasertur slik at hu kunne vise meg hvor det var bra utesteder rundt her. Vi satte oss ned å lo av de fulle som gikk forbi. Litt flaut å tenke på at man føler seg såå kul når man er full, men at man egentlig ser helt idiot ut...

Sniktitt av sofakroken vår :) Vasket jo hele leiligheten på fredag, tente lys og gjorde det koselig før Katrine kom :) (klikk på bildet for å forstørre)

Lørdag hadde vi sagt ja til å passe Markus i fire timer på dagen. Men da han kom var han veldig skeptisk, og startet å gråte. Ville bare være med pappan sin. Tror ikke han helt skjønte at dette er mitt nye bosted. For hjemme på Hamar var han jo aldri sånn, og elsket jo å komme til meg. Men det ordnet seg fort når jeg fikk vist han heisen, han fikk trykke å; ooh, den gikk oppover. Spennende! Da vi kom inn i leiligheten var han likevel såå sjenert, og tenkte sikkert "hvor i all verden er jeg?!". Men så fikk jeg satt på Thomas Toget, ga han brødskiver og forklarte at dette er vårt nye hjem, så var alt helt fint :) Han startet å skravle, le og være den Markusen vi kjenner. Så vi så på film, spiste kjeks og banan, lekte på gulvet og tullet masse. Veldig koselig :)

Spiller hockey med kosten ;)

Gry: "Gå å kast det i søpla du".
Markus:
"okei". Åå, flink gutt!


Tv-slaver!

Helt oppslukt av Dinosaurtoget som man kan se på Nrk1.no.

Kvelden i går var en super Gry&Gorm-tid. Herlig! Har ikke hatt en eneste kveld denne uken hvor vi kunne slappe av sammen. Vi var først nedi sentrum for å kikke, og shoppet også litt. Dro så hjem for å spise middag. Herlig gratinert kylling med ris og salat. Så deretter episode fem av "The Event" som vi hadde lastet ned (en serie jeg anbefaler på det sterkeste forresten!! Går hver mandag kl: 21.30 på tv3).

Du bare legger 4-5 rå kyllinger i en ildfast form, heller over sausen, og
setter inn i ovnen i 30 min.


I dag er det en totaal daffedag med hår til alle kanter, ingen sminke og joggeklær. Har planer om å ordne de julekortene for Lene (redigere bildene og lage korta hos fotoknudsen), og må legge opp de nye gardinene vi kjøpte på Ikea. Så vettu, kommer den store dagen. For i morgen er min første dag i den nye jobben! Må si det kribler litt i magen... Litt nervøs og spent, men gleder meg også. Tror det blir spennende :)


Det er forresten en ting jeg lurer på:
Før la jeg ut veldig mange middags-tips, men er lenge siden nå. Er dette noe dere vil jeg skal gjøre mer av?

5 kommentarer:

  1. Middagstips e alltid godt å få, syns da va veldi gøy å lesa...:)
    Masse lykke te i ny jobb i måro! Kjem te å gå so bra atte:D

    SvarSlett
  2. middagstips er kjempenyttige, ihvertfall for en student som går tom for ideer hehe! så fortsett med det! denne miksen skal prøves:D

    masse lykke til i morgen! tror det blir kjempegøy altså:)

    Katrine

    SvarSlett
  3. Jeg syns det er fint med litt middagstips! :)
    Hvor er sofaen deres fra? Den er så fin!

    SvarSlett
  4. Okei! Da skal jeg prøve å få til mer av det =)

    Katrine: Et tips til den retten, er å kanskje krydre kyllingen godt, og steke de raskt i panna kun for å få den gode stekeskorpa. Deretter legge de i den ildfase formen (hvor de fortsatt er rå inni). Våres hadde litt vel lite smak :p

    SvarSlett
  5. Silje: Takk for det, er veldig fornøyde selv =) Den kjøpte vi på Møbelringen på Hamar for 6000 kr mener jeg. Kjøpte den i fjor sommer, så usikker på om den er å få tak i mer. Men man kunne forresten velge å vrake i stoff-typer og farger da, men navnet på stoffet husker jeg desverre ikke :(

    SvarSlett