søndag 29. august 2010

Lene og Bjarnes bryllup

Nå fikk jeg endelig tid til å sette meg ned å skrive om bryllupet som var forrige lørdag! Har gått ganske i ett denne uken. Dro bl.a til Siv fra tirs-fred, og koste meg masse med vesle Sina (legger ut bilder snart). Men vær forberedt, dette blir nok et laangt innlegg....

(Anbefaler alle å trykke på bildene for da blir bildene større og finere)


For min del har bryllupet hengt over meg i en laang stund. Jeg hadde så mange planer. Lagde bl.a en video fra meg og Siv hvor jeg scannet inn bilder av Lene fra hu ble født og frem til nå. Satte sammen dette til et slide-show med bilder, video og selvfølgelig musikk til. For en jobb!! Men resultatet ble fantastisk bra, og det ble godt tatt imot av alle :) Ellers hadde jeg i oppdrag å lage dekorasjoner til kirka, og pynte kirkelyset (som vist i forrige innlegg). Kusinen min Anita sov over hos meg fra fredagen til lørdag. Utrolig koselig, en evighet siden sist jeg så hu! Så da ble det chips, godis og drinker på meg og hu den kvelden. Kos!


Dagen etter, på selve bryllupsdagen, var det på tide for meg å leke frisør og stylist (egentlig ingen bombe...). Jeg hadde da "booket" Anita fra 08:30 - 10:00, og mamma fra 10:00 - 11:00. Deretter skulle jeg få 2,5 time på meg selv til slutt. Om vi holdt tiden? Neida...! Jeg prøvde ut 3 frisyrer på Anita før vi ble fornøyde, og det tok jo sin tid... Deretter var det mammas tur, hvor jeg fikset hennes hår og sminket hu. Det gikk forholdsvis raskt, men jeg endte selv opp med liten tid... Skulle i tilegg krølle hele håret, noe som alle jenter vet at tar LANG tid... Så jeg sto der å stressa. Og det endte opp med at jeg tilslutt hadde fine krøller, men at de fleste forsvant før jeg rakk å komme til kirken...

Anita og meg.


Min søster Siv, datteren Sina, og meg.

Min søte mormor og mamma :)

Hadde kjøpt matchende slips til Gorm selvsagt ;)

Jeg og Anita hadde i oppgave å dele ut program og såpebobler til gjestene i kirka, og deretter skulle jeg ta meg av Markus opp kirkegulvet ettersom han er for liten til å gå med ringene opp der selv. Men alt gikk ikke som planlagt... Markus slo seg helt vrang. Han hadde såvidt sovnet i bilen på vei ned til kirka, og ble vekt når de kom frem. Stor, stor tabbe! Markus ble såå sint. Skrek og slo, og ingen var gode nok. Snørr og tårer bare rant og rant. Herlig tenkte vi... Det endte med at barnevakten ville ta han med seg i bilen å dra derfra, men så sa jeg at jeg ville gjøre et siste forsøk. Han skulle jo tross alt bære ringene... Så jeg gikk til han, og fikk til slutt lov å bære han. Så begynte kirkeklokkene å ringe, å det var redningen! Markus så jo på det som fascinerende, at det kom lyder fra den høye, rare bygningen (haha, barn altså....). Så dette roet han ned, og jeg fikk nå endelig stilt meg forann Lene og pappa, og bar han opp kirkegulvet. Han var som en engel i kirka også, så det endte heldigvis bra til slutt :)

Slik gikk vi noen få meter før jeg måtte ta han opp og bære han. Han startet nemlig å snu seg til mamman sin, å da var det bare å få han i armene. Liksågreit egentlig, gikk litt raskere opp gulvet da ;)



Under vielsen var det ei som sang "From this moment on" av Shania Twain og "Field of gold" av Sting. Såå utrolig vakkert! Ikke et eneste øye var tørt, og jeg satt selv med gåsehud hele tiden. Jeg filmet hun som sang, og ønsker å dele den med dere:


Beklager dårlig filming, spesielt på sang nr.2. Haha...Ikke lett. Å det er mamma som er litt i veien forann der...Jenta er forresten ei venninne av ei Lene kjenner.


Brudparet var jo selvsagt utrolig vakre de også :) Jeg må ærlig innrømme at jeg var en stolt lillesøster denne dagen. Lene var så utrooolig fin i den kjolen! Jeg hadde jo egentlig sett alt fra før, men kun hver for seg. Så det å få se helheten var noe annet. Hun var så utrolig vakker! :)




I tilegg ble jeg helt satt ut av brudebuketten...! Den hadde hun bestilt hos Therese som jobber hos Blomsterdamene her i Hamar, og det at hun valgte hjerte var ikke så uventet. Alle forbinder Lene med hjerter, og lyserosa er hun også veldig glad i. Så alt ble veldig romantisk sammen med det blondesløret og den fine kjolen. Aahh...gleder meg til det blir min tur en dag! ;)


De nydeligste ringene jeg noengang har sett!


Etter kirka dro vi alle opp på lokalet Høsbjør, som jeg anbefaler på det sterkeste til de som har planer om å gifte seg! Et vakrere sted har jeg aldri sett før! Det er som å komme til et slott. Alt er så utrolig luksuriøst og alt er så gjennomført der. I tilegg er det jo et hotell, så gjestene kan sove over for 490 kr pr.pers, og ha en koselig felles frokost dagen etter (noe alle gjorde). Hotellet er nemlig stengt for andre gjester, så var kun vi som var der. Slik ser det ut utenfor:




Middagen besto av 3 retter, og var helt utrolig godt! Under middagen ble det holdt en haug med taler, og de hadde en fantastisk morsom toastmaster som brukte fly som tema ettersom Lene er flyvertinne. Etter middagen var det tid for kaker, så viste vi filmen fra meg og Siv, og deretter brudedansen. De hadde valgt å bare danse roligdans til "Fields of gold" som de hadde i kirka, noe som ga en rød trå gjennom det hele. Så startet festen, og baren var åpen frem til 05.00. En fantastisk morsom og hyggelig dag med mange herlige mennesker! Dagen kunne rett og slett ikke blitt bedre :)

Bilder fra spisesalen på Høsbjør:
(glemte selvsagt å ta bilder når det var pyntet, så bildene er fra dagen etter)

Alt går i rosa i spiesesalen, og dekorasjonene i lyserosa passet dermed perfekt.

Det er en haug med nydelige lysekroner overalt! Å legg merke til speilene i taket...

Bordene var satt opp slik under middagen. Langbord øverst hvor brudepar, og foreldre satt. Og så var det runde bord ellers.

Det er dessuten en fantastisk utsikt der! Utover kvelden når det ble mørkt ute, kom månen frem og speilet seg i Mjøsa. Snakk om romantisk sted!


PS: Resten av bryllupsbildene legger jeg ut på Facebook :)

1 kommentar:

  1. Ååå, der hadde vi bryllupet vårt også! Så morsomt :)

    SvarSlett