søndag 29. august 2010

Dekorasjoner til bryllupet

Jeg fikk i oppgave å lage kirkepynt og lyspynt til Lene og Bjarnes bryllup. Noe jeg syns var koselig å få lov å gjøre :) Disse lagde jeg hjemme dagen før, og søs ble heldigvis fornøyd!

Noen hadde sikkert forventet at jeg skulle lage brudebuketten også, men sannheten er at jeg turte ikke... Og når dere på neste innlegg vil se hvilken type bukett hu valgte, skjønner dere hvorfor. Hadde heller aldri laget den type bukett før, så da lot vi profesjonelle ta seg av den ;) Bordpynten var med i prisen på Høsbjør, så det tok også Blomsterdamene seg av.

Slik ble kirkepynten til slutt.

Sånn var hjertet før jeg startet (kjøpt hos Blomsterdamene). Men for å få bilde til å sitte i midten, surret jeg først sølvtråd som et nett, og festet på papir. Da kunne jeg lettere feste fast bildet.

Slik ble resultatet. Har kun brukt brudeslør, sølvtråd og perler som jeg surret rundt stålhjertet ytterst.

Dette er visst noe nytt i kirka når man gifter seg. Man skal kjøpe inn et stort kubbelys som man dekorerer. Dette skal forloverne tenne på under vielsen, og så skal dette lyset da tas med hjem av brudeparet å brennes opp hjemme.

PS: Bilder fra selve bryllupet er på vei! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar