onsdag 6. oktober 2010

Flytting!

Oi, som dagene går unna! Vi fikk nemlig en telefon på torsdag at leiligheten vi hadde sett på i Oslo var vår! Herregud så glade vi ble! Vi var så bekymret ettersom det var 5-6 andre par der, pluss noen single som også var veldig interessert. Med andre ord, konkurransen var stor! Men så falt valget på oss. Helt utrolig! Men der ser man, smiskingen vår hjalp faktisk. Jeg og Gorm fant nemlig ut før vi gikk inn dit at vi virkelig måtte bryte oss frem og få god tone med hu som skulle leie ut slik at hu ville huske oss, og ikke minst like oss. Virkelig den eneste måten å få leilighet på! Men det er drømmeleiligheten altså. Den ligger svært sentralt, er ikke alt for dyr i leie, er på 50 kvm, har en garasje vi skal leie ut, har alle hvitevarer (bl.a oppvaskmaskin som vi har levd uten 1 år nå.....), balkong, er i 4.etg med heis, og er lys og fin. Happy!

Vi hadde heldigvis pakket ned noe på forhånd før vi fikk leiligheten, men mye sto igjen. Så fikk litt småpanikk ettersom vi måtte flytte inn denne helgen p.g.a at mine foreldre kun kunne hjelpe oss da. Så da pakket vi for harde livet på fredag, og fikk alt inni en lånt minibuss + en Esso-henger. Sto dermed tidlig opp lørdag for å dra inn til leiligheten, og vi fikk der hjelp av min søsters mann Bjarne. Veldig god hjelp å ha ettersom Gorm måtte jobbe, og det var mye tungt å bære. Så gikk det faktisk bare to timer, så var alt bært inn. Deretter måtte alt ut av esker, og allerede midt på dagen på søndag var så og si alt ferdig. Jeg hadde fått alle møbler der jeg ville, dekorert og vasket. Eneste som er igjen nå er soverommet og badet. Digg! Dumme er at jeg ikke starter før 1.november i nye jobben, så jeg må jobbe og bo i Hamar i 3 uker til. Så jeg bor nå hos mine foreldre, imens Gorm varierer mellom bo her og i Oslo pga jobben. Litt sært å bo hjemme igjen, men det går greit for noen få uker... ;)

Her er bildene fra flyttehelga:

Flyttekaos i Hamar-leiligheten på fredagen....

Stappafull minibuss på vei inn på lørdag.

Mami er sjåfør.

Å der har vi pappa med hengeren full av møbler.

Har her vi fått alt inn i nye leiligheten. Kaos!
(skal male alle de trehvite listene hvite)

Konduktøren kom på kvelden etter jobb, slapp ikke unna ;)

Dro på en koselig Cafè for å spise litt mat. Satt bl.a ved siden av Anders Bye i komiduoen "Bye & Rønning" ;)

På kvelden tok vi en velfortjent pause med øl, chips, godis og "Skal vi danse" på tv.

Litt slitne...

Koselig frokost på søndag før vi fortsatte.

Denne lille karen og søs kom på besøk for å se leiligheten på søndag. Markus ble helt forvirra stakar. Såå sjenert, og sa ingenting. Trodde sikkert vi var på besøk hos noen, og fortso nok ikke at dette var tante og onkels nye hjem :p

Legger selvsagt ut bilder av leiligheten når alt er ferdig :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar