onsdag 16. november 2011

Markus på overnattingsbesøk :)

Var hos Lene søndag, hvor også mine foreldre var. De hadde vært der en natt, og søndag var det
jo farsdag så da fikk vi feiret den litt også :) Hyggelig! Da jeg skulle dra, tok jeg med meg Markus hjem. Hadde fri mandag nemlig, så vi hadde avtalt at jeg skulle låne han til mandag. Gledet meg veldig! Han er jo helt herlig å være med :) Så vi tok trikken alene til meg, kom hjem til barnetv-tid og spiste kveldsmat. Tok så å leste for han, og så skulle vi sove. Men det ville ikke Markus... Han satte seg opp i senga, og sa: "vettu, jeg skal hjem jeg. Så skal jeg sove der, å så skal jeg spise frokost å så kommer jeg hit i morra. Okeeei?". Oh no, tenkte jeg da! Ikke begynn sånn..... Var livredd for at han nå begynte å føle på at det var litt skummelt å sove borte likevel.. Men da sto vi opp igjen, spiste litt mer mat, så litt mer Emil, la oss igjen, leste bok og så sloknet han av seg selv. Klokken var da blitt ni (han legges egentlig halv 8), men det fikk så være. Var bare glad for at han ikke slo seg vrang ;)

Mandag var planen å dra i reptilparken sammen med Katrine. Hadde pratet om det å få se krokodille, apekatt osv heele søndagen og heele mandagen. Han gledet seg såå mye, snakket ikke om annet! Så kom vi dit, og tar i døra. Det var stengt!  Er det mulig?? Sjekket så på åpningstider, og det sto at mandager var stengt...... Snakk om uflaks! Men Markus tok det heldigvis pent. Han sa bare at: "parken var stengt den, dyrene sover...".Så da gikk vi på cafè, hvor han ble bortskjemt med både brus og kake. Hadde en mann ved siden av oss som tydeligvis ble heelt betatt. Han sa ingenting, men satt bare å smilte å beundret Markus. Han gjør jo så mye rart, å ikke minst snakker han som en foss, så man måå jo bare følge med. Vel, etter cafèbesøket, dro vi så på Oslo City. Der dro vi inn på dyrebutikken (for å gjøre ting litt godt igjen...) og deretter i lekebutikken. Der kjøpte vi med modellkitt som vi lagde ting ut av hjemme. Det var koselig! Imens middagen gjorde seg klar, så satt vi med Markus å lagde alle mulige dyr han ønsket. Ene styggere enn andre... veldig gøy! Nei, det her var to fantastiske dager med min herlige nevø og min goode venn Kat. Kunne ikke blitt bedre! Dagene går så utrolig opp og ned om dagen, så slike dager trengs så absolutt. Da kjenner jeg lykke igjen <3


 Pappa og Mattias hjemme hos Lene  :)

Såå klar for å overnatte hos meg da :) Vi tok trikken sammen helt fra Nordstrand å til byen, og så tok vi ny trikk til meg igjen. Han gikk stolt rundt i byen med trillekofferten sin, å alle han gikk forbi sa bare "ntååh!". Han var så stolt!

Gjett om jeg ble glad når jeg fant ut at han har begynt å digge både Emil og Pippi! Er så lei av Dyrehagen, Tøfferud osv... Endelig var det noe jeg også kunne kose meg skikkelig med. Man får frem gode barndomsminner ved å se på Emil  i Lønneberget <3


På Cafè :)

 
Åh, Markus digger Katrine! Her får han lov å tegne i kalenderboka hennes :)

 Her er vi i full gang å lager ting ut av modellkitt. Utrolig koselig!


Fiskeboller :D


Her er noe av det "fine" vi lagde:

Gorilla.....(!)
Elefant...??
Krokodille

 
Gris 

Haha, herlighet! Dør av den gorillaen jeg lagde! Og elefanten til Katrine var også suuperfin.. Men Markus likte jo alt, å bare at han tippa riktig ga oss selvtilliten på at detta gikk så fint så! :D

1 kommentar:

  1. Haha! Herlige dyr! :) Jeg er 19 år å kommer fra Ski. Du blogger så mye om dagen, kjempe gøy! :) Stå på Gry!

    SvarSlett