onsdag 8. juni 2011

Kristiansand

Ah, hvor skal jeg begynne? Turen til Kristiansnd var så utroolig vellykket! Knallvær, mye koselig å se på og ikke minst hyggelig selskap. Vi kom frem torsdag ettermiddag og var til søndag. Alt var jo stengt torsdag ettersom det var en rød dag, så vi tittet bare litt rundt, og dro så rett og slett på kino for å se Hangover2 litt utpå kvelden. Den skuffet ikke for å si det sånn! Makan, hvordan er det mulig å lage en SÅ bra etterfølger?? Nei, den anbefales på det sterkeste! Etter kinoen dro vi på Egon spiste middag.

Filmtitting hører med på togtur! Jenta som satt over oss var verdens søteste! Sa så mye rart. Å så flink! Survet ikke en eneste gang, og vi kjørte jo tross alt i 5 timer! Men den unge onkelen hennes var det ikke mye godt selskap i. Han satt slik så og si hele turen og så ut av vinduet, og snakket nesten ikke til hu. Lite flink med barn må jeg si...

Jeg leser blad, og Gorm spiller på mobilen. Klassiker ;)

Dette var hotellet vårt, Radisson Blu (kan lage eget innlegg om hotellet senere)

Jeg ba om rom høyt oppe med sjøutsikt, og de skuffet oss ikke! :D


Fredag var tiden for å bli kjent med byen. Vi gikk rundt i den koselige shoppinggaten, og shoppet mye fint til Gorm (!) inne på en skatebutikk. Utrolig, shoppe til Gorm skjer ikke hver dag. Men han fant mye fint altså, herlighet. Men jeg hadde ikke så mye råd, så ble bare småtterier på meg selv. Deretter dro vi ned for å kikke nede ved bryggene. Nydelig der! Dagen endte til slutt på en superfin restaurant nede ved sjøen, med flotter rotting-møbler. Vi bestilte nydelig salat, drakk vin, øl og cider, og bestile chips og dip x 2. Vi satt rundt rike gjenger som bestilte champis og slang pengene rundt. Gøy å høre på samtalene til disse klysete mannfolka ;) Men en finere kveld skal vi lete lenge etter! Det var sol helt til klokken åtte, og varmt som fy. Koste oss i hjel!

Dette våknet vi opp til på fredag. Strålende sol og verdens fineste utsikt!

Vi fant en fin plass å ligge å sole oss på. Høyt oppe, og herlig utsikt. Spilte MasterMind, vår favoritt!

Sjekk utsikten! Det var farlig bratt da. Der gresset ender, var det rett ned på svære steiner i vannet. Slipper ikke unger oppå dette gresset for å si det sånn....

Nydelige svaner kom forbi :)

På restauranten ved sjøen.

Mmm! Cæsar-salat med kylling. Gorm bestilte salat med skalldyr.


Lørdagen ble satt av til dyreparken. Tok bussen dit i ti-tiden, og lykken var stor da billetten kostet 380 , i stedenfor de 500 kr vi trodde det var. Litt bedre pris det altså. Jeg var i lykkerus da vi så på dyrene, og Gorm likte det også svært godt. Høydepunktet mitt var å se Julius og gjengen hans, og giraffene. Tror jeg sa "ntååh" sånn over hundre ganger, var så mange søte og nydelige dyr overalt! Vi kjørte forresten tømmerrenna til slutt, og jeg skrek som ei lita jente. Haha, mobbeoffer resten av dagen! Vel, vi var i dyreparken i over 4 timer, og dro derretter hjem og rett ned til fiskebrygga. Det var nemlig båtmesse denne helgen, så det var en haug av båter som var utstilt på vannet. Gøy å titte! Satte oss deretter ute i sola på Dolly Dimple`s på fiskebrygga og kjøpte verdens beste pizza! Naaam! Etterpå kjøpte vi is, og satte oss på trappen ved vannet. Sommeridyll altså!

Vi har SÅ lyst på båt en vakker dag! Vi siklet etter båter fra 150.000 til 3 mill. Sistnevnte gikk vi inn i for å bare titte... jaiks, lekkert!

Søndag gikk bussen hjem klokken tolv, og jeg gledet meg. Buss er jo så koselig! Tok jo tog til, så da fikk jeg velge buss. Angret raskt.... Det var mileveis med lang kø, og jeg hadde en frustrert Gorm ved min side. Hihi. Vi kom frem 1 time for seint, menmen, gjorde ingenting.

Har hatt en suuuuper tur! En tur jeg vil leve veldig, veldig lenge på :)

PS: Har tatt en haaug med bilder, men vil ikke legge ut alle her. Det ville blitt et utrolig langt innleg! Legger derfor ut resten på facebook etterhvert for de som ønsker se mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar