tirsdag 27. september 2011

Dagstur til Chania

Chania er Kretas nest største by, og dit bruker man ca.30 min med bil/buss fra Platanias. Men Chania by ja, er det det man skal kalle kaos-by? Kan ikke kalle det favorittbyen akkurat... Svært uoversiktlig og mye stress. Menneskene der kunne svært lite engelsk, og om man spurte om hvordan man kom seg hit og dit med feks buss, visste de ikke. Kjenner de ikke sin egen by? Tragisk. Fant likevel noen fine plasser, og opplevde Chania i sightseeingbuss og i hest og kjerre. Så vi koste oss i hverandres selskap i hvertfall :D



Haha! Turistene på sightseeingbussen med engelsktalende forteller på øra. Satt helt fremst å knipsa bilder å følte oss ekstreemt dumme! Men, det må sies at det var et klokt valg å ta denne bussen! Chania var stort, å vi hadde ikke hatt sjans til å finne frem selv. Dessuten kjørte bussen lange strekninger, så vi fikk med oss mye :)

Litt bilder fra turen:

Travle gater!





Bussen var en hop on-hop off buss, så vårt første stopp var på en plass som het Neah Chora.

Her snakker vi Hellas! Dette er Hellas for meg! Blomster, og fargene hvitt og blått. Flotte båter og mye sjø. Herlig!












Se så fint! Satte oss på en restaurant som var utpå en brygge på Neah Chora. Se det turkise vannet bak. aah!

Maten derimot, fyy søren! Er noe av det verste jeg har smakt i  hele mitt liv! Gorm bestilte gresk salat, fikk en haug med tomat, litt paprika og den hvite klædden en hel fetaost. Hvor var salaten? Haha! Jeg derimot, bestilte hamburger, trodde jeg...... Jeg fikk noe som minte om mammas karbonader med noen ekle poteter. Å det verste av alt; vi måtte vente 30 min på å få det servert! Snakk om tempo... Så den som fikk mest av maten min var denne søte karen:

Pusene var jo overalt. Syns så synd på løskatter, og gjør meg ingenting å gi de litt oppmerksomhet:)

Ellers hadde endene også funnet turen dit, og koste seg i solen :)


Så, fant vi endelig denne hesten vi hadde lett etter. Hadde lest at man burde prøve å kjøre hest og kjerre i byen, så det gjorde vi. Koselig! :)


Kjærestetur i hestevogna :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar