fredag 13. august 2010

Lykkelig!

Sånn ca. så lykkelig:
Ååå...fredag den 13. er herved min lykkedag! Har nemlig vært på intervju i dag, og det er dette som har uroet meg den siste uken...

Jeg søkte nemlig på Mester Grønn i Oslo forrige søndag, og allerede dagen etter ringte de meg å ville ha meg inn på intervju Jeg sa selvfølgelig ja, men de vonde minnene fra mitt forrige intervju med Kremmerhuset i Oslo kom krypende tilbake (var der i juni i år). Jeg har en tendens til å bli ekstremt nervøs under intervjuer, og bare alt gikk galt sist gang. Skjelvende stemme, sa teite ting og i det hele tatt. Det var en lang, og grusom time! Etterpå gikk jeg rett inn på en do å gråt for meg selv. Knakk sammen rett og slett...Orket ikke prate med noen den dagen selvom telefonen ringte i ett fra familien som lurte på åssen det gikk. Helt forferdelig grusomt! Hadde SÅ lyst på den jobben, men visste at nå gikk alt i dass. Å det stemte jo...Fikk jo ikke jobben. Har derfor hatt litt problemer med å søke igjen, men når denne 100% stillingen dukket opp, bet jeg tenna sammen og søkte.

Heldigvis for min del var dette intervjuet på en Cafè med behagelige omgivelser, og i tilegg var det en veldig hyggelige dame som intervjua meg (som er daglig leder). Mye bedre enn sist! Da var nemlig intervjuet i et iskaldt, hvitt og stille pauserom, hvor da to stykker satt å grilla meg i en time. Grusomt!

Etter selve intervjuet i dag ble jeg bedt om å bli med i butikken, og fikk i oppgave å lage en bukett til 200 kr. Lagde da en høy, stilig bukett, og det virket som de ble positivt overrasket. Viste i tilegg frem bilder fra diverse brudebuketter jeg lagde da jeg var lærling, og fra bryllupet i sommer og dåpene jeg har pynta til. Et godt tips til andre dekoratører der ute som skal på intervju; ta med bilder, skryt litt av deg selv å det du har gjort!

Men husk, jeg har jo ikke fått jobben enda. Jeg får vite det i neste uke. Så om jeg ikke får denne, vet jeg i hvertfall at jeg gjorde mitt beste. Kommer selvsagt til å bli utroolig lei meg, men sånn er livet. Har i hvertfall fått tilbake motet til å søke på flere jobber :)


Så et spm til dere:
Er det noen som har det sånn som meg under intervjuer? Skriv gjerne din historie fra et forferdelig intervju du har vært på, eller kom med gode tips. Hadde vært godt å vite at det ikke bare er jeg som har det sånn...

1 kommentar:

  1. Kjmepe stolt av deg Gry:) Av og til er det dårlige dager på intervjufronten, men denne du var på no virker som du klarte kjempebra, og uansett kva svar du får så må du vite at du har gjort ditt beste:) Såå bra at du tok med bilder, det er positivt:)

    Håper du får jobben..

    P.s: Glede meg sånn om ei veke, då skal me ha det kjekt i lag:) Klem

    SvarSlett