onsdag 24. februar 2010

Brudebuketter

For de som ikke vet det, er jeg utdannet blomsterdekoratør. Et utrolig kreativt, og artig yrke!! Var lærling i 2 år, og lærte utrolig mye. Savner å jobbe med blomster! Men en vakker dag får jeg meg nok jobb i blomsterbutikk igjen, for er ikke så lett nemlig. I hvertfall ikke her i Hamar...

Var så heldig å få lage brudebuketter til moteshow i byen (bilde nr.1) og til Agape sin åpningsdag (bilde nr. 3) da jeg var lærling. (De andre er laget til kunder som skulle gifte seg). Vil vel si at dette er mine fire favoritter fra min lærlingtid:

(klikk på bildene for å forstørre)





Min gode, gamle kollega og venn, Marianne, skal forresten gifte seg til sommeren, og da har jeg og Charlotte (som jeg var lærling med) fått spørsmål om å lage brudebukett, borddekorasjoner, kirkepynt osv, og vi har sagt ja til det. Med litt tvil.. haha! litt nervøse... Er jo 2-3 år siden vi tok fagprøva, å ingen av oss har jobbet i blomsterbutikk etterpå, men jeg tror det går fint jeg! Tror vi blir et bra team! :)

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker blomster :D. Jeg vil også utdanne meg til det samme, men jeg må bare bli gammel nok! er bare 14år

    SvarSlett
  2. Så hyggelig! Blomster er herlig å jobbe med, et kreativt og artig yrke. Du får gå tegning, form, og farge etter ungdomsskolen, så anbefaler jeg sterkt at du velger å gå på Vea i Moleven etter det! Norges beste blomsterdekoratør-skole! Lykke til :)

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg synes blomsterdekorasjonene i dåpen var nydelige og har tenkt til å prøve meg på å lage dette selv! Skal ha barnedåp neste helg og har du tid og mulighet til å instruere og komme med tips setter jeg kjempestor pris på det! Er skikkelig nybegynner på dette så trenger nøyaktige forklaringer, hehe. Har tenkt å ha en lang til hovedbord, en litt mindre og en i potte. Mvh Camilla

    SvarSlett